هر ملت و جامعه ای برای حفظ امنیت خود و مصون بودن افراد جامعه در برابر شمنان و بدخواهان، نیاز به داشتن نیروهای متعهد و متخصص و توانمند دارد که در مواقع حساس و بحرانی به انجام وظیفه خود افدام کنند و اسیر ملاحظات بی مورد و غیرضرور نشوند.

جامعه ای که قادر به حفظ امنیت خود نباشد، مردم آن روی آرامش را نخواهند دید و فعالیت ها و اقدامات آن به ثمر نمی رسد و توسط گروه های تبهکار و دشمنان نابود می گردد.
امنیت عرصه های متفاوتی دارد و بسته به ابعاد زندگی اجتماعی و فردی، ابعاد امنیت متفاوت می شود. امنیت ابعاد زیادی از جمله فرهنگی، سلامت، نظامی، اقتصادی، فضای مجازی و روحی و  ..........دارد.

در هر عرصه ای نیاز به افراد متخصص داریم که به صورت شبکه ای و نظام مند با بقیه عرصه ها، در ارتباط  و همکاری منظم و منسجم باشند؛ چون امروزه حیطه های مختلف حیات فردی و اجتماعی بشر به قدر در هم تنیده شده است و ارتباط تنگاتنگ با هم دارند که ناچار از این ارتباط میان نیروهای امنیتی در همه عرصه ها هستیم.....

در سیاست هایی کلانی که رهبر معظم انقلاب مشخص کرده اند، تمامی این موارد لحاظ شده است و اگر مسئولان همت کنند و مردم هم مطالبه و پیگیری داشته باشند؛ نه تنها در عرصه ملی بلکه در عرصه بین المللی هم کشور ما صاحب جایگاه رفیعی خواهد شد. ان شاءالله.......